söndag 6 juli 2014

Ledig o mot "Smultronstället"!

Strålande sol i dag.De va 20 grader på verandan.Jag köpte röda perlagoner o satte dom i lådorna på stugan. Så fint tycker ja.Satt lite andra  blommor oxå.Jag är skälv i stugan
O de känns lite tråkigt.Tittar på tv en stund.sen sova.
Lördag: Vaknar  vid 0700. Sovit så gott i natt.
Börjar dagen med frukost.Sen drar jag igång o drar lite ris,men de är alldelns för varmt.Så jag ställer i de.Skulle visst bli 25 grader varmt i dag.Så härligt. De är folk i Börjes stuga, Sören o Elisabeth är oxå här.Ja de har varit en toppenvarm dag.
Till midda blev de sill o potäter med ägg. Städat lillrummet o bytt gardiner .
Skönt nu är de gort.Kvällen bjuder på sommarkrysset.
SÖNDAG:Vaknar till en härlig sommarmorron i stugan.Visst ja Jag fyller ju år idag .Hela 58 år!Herre ge va åren går.Sitter nu på verandan o tar en kopp kaffe.De är 22 grader här.
Jag plockar ihop o åker hemöver. Känner mej glad att jag har mitt lilla smultronställe.
kommer snart igen.




                             Uterummet är städat o klart för den som är sugen på o sova över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar