lördag 5 augusti 2017

Augusti !

Då har vi kommit in i Augusti månad. Värst va tiden går fort. Nu är de regnväder på gång. Men de behövs för de är lite med bär o svamp. Så nog behövs de mycket regn. När jag kom i dag så va de
sol o fint. Men så kom de en riktig regnskur. Ja lite om vartannat väder. Men 19 grader varmt o 20 gr varmt i sjön. Jag rensade lite blommor som snart har gjort sitt. Men kanske kommer igen ett tag till. Men Anderssons pojkar va hit o metade mört till Kräftfisket.Annars är jag skälv  här uppe i skogen. Men jag har eld i spisen o myser för mej skälv. Linda är på väg till Camilla. Hon ska visst träffa Pappa hos Krister i Vintjärn. Hoppas dom får en trevlig dag i morron. Go natt!
Här hann jag mä o få en solig bild igår.
I dag Lördag o solen sken så fint i o morse. Jag skyndade mej o klippa gräset o trimma. När jag va
klar så då började  o regna. Ja fst de skulle ju bli regn. Men nu blir de lite lunch snart.Jag  åker hem
på eftermiddan. Solen skiner nere i byn. Ja de va denna vända.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar